Pilates

Pilates

Katso pitämieni pilatestuntien ajankohdat täältä.

Tulen myös tyhy/tykypäiville pitämään pilatestuntjea, jotka voidaan järjestää myös luonnossa!

Pilates on kehon ja mielen harjoitusta, jossa keskitytään keskivartalon syvien lihasten aktivointiin, hengittämiseen ja liikkeiden hallintaan sekä tarkkuuteen. Tarkoituksena on sitoa kehon eri osat hyvään toiminnalliseen yhteyteen toistensa kanssa, jolloin muun muassa ryhti säilyy hyvänä ja kehonkäyttö on optimaalista.

Pilatesharjoittelun aikana kehotietoisuus kehittyy ja pystyt pysähtymään käsillä olevaan hetkeen. Pilateksessa kiinnitetään huomiota liikkeiden tarkkuuteen, jolloin kehonhallinta paranee harjoitusten myötä. Keskittyminen liikkeisiin antaa keholle ja mielelle mahdollisuuden olla läsnä harjoituksessa.

Hengityksen tiedostaminen auttaa rytmittämään, tehostamaan ja helpottamaan liikkeitä. Hengitykseen keskittyminen ja hengityslihasten oikeanlainen aktivointi tukee myös keskivartalon lihaksiston elastisuuden ja voiman kehittämisessä.

Läsnäolo on edellytys sille, että mieli on tyyni ja keho on rauhoittuu. Pilatesharjoitusten tarkoitus on tuoda mieli ja keho yhteen. Mielen ja kehon yhdistäminen harjoituksissa auttaa näkemään ja kokemaan yhteyden näiden välillä. Yhteyden syvällinen tiedostaminen harjoittaa tietoisuutta omasta kehosta, jolloin ihminen oppii myös liikkumaan tietoisemmin.

Pilatesharjoitukset sopivat sekä kehon voiman kehittämiseen että mielen rauhoittamiseen.
Harjoitukset tehdään aina omaan tasoon sopivalla tavalla.

Lue lisää pilateksen hyödyistä täältä.

Pilates

Maksuvaihtoehtoina pilatesohjauksessa käteinen, kortti, Edenred sekä e-passi.

Haluatko järjestää pilatesta tai kehotietoisuutta sisältävän tunnin/kurssin omalla ryhmällä, tai ottaa osaksi virkistyspäivää tms.?
Ota yhteyttä suvi@suvintuulet.fi